Monday, December 3, 2012

Lang-8 Story 1

I discovered this really nifty website called lang-8.com. You post short stories in 日本語、and then native Japanese speakers correct if for you. In return, you are expected to correct short stories written in English. It's really helped me with my writing. I will be blogging some of my short stories next week after they have been corrected on lang-8. Keep in mind that they are almost always fictional.

Here's my first short passage:

 私のルームメートのおなまえはオルソンさんです。オルソンさんは私の友達です。昨日、オルソンさんは二時間半くらい そうじを して、私はオルソンさんが好きで す。昨日に私は日本語のテストがあって、ジムで およいで、大学のとしょうかんで こう学のべんきょうを して、日本語の先生と はなしました。昨 日は やさしくありませんでした。私は いそがしくて、りょうのそうじを しませんでした。ルームメート、ありがとう!

(P.S. If you do decide to join lang-8, I suggest putting this "disclaimer" at the end of all your stories or else all the comments will have a lot of kanji you don't understand: "ひらがなで かいてくれませんか。かんじを かけません!かんじが あまり 分かりません。ありがとう." )

No comments:

Post a Comment